Film reccomendation vol.x
☆しあわせの雨傘 POTICHE
映画館に行きそびれたのでDVDで。
かわいいお話。素敵な傘が沢山出てくるのかと思いきや、そういうわけではない。
でもカトリーヌ・ドヌーヴがとってもチャーミング。
回想の若かりしドヌーヴがどうにかこうにか編集して本人(の若い頃)だったら最高だった!映像も素敵にノスタルジックでかわいい。
I missed to go to cinema for this movie, so I borrowed DVD.
Chatherine Deneuve is my very best favorite actress for 15years when I watched Les Parapluies de Cherbourg for the first time.
I wish they could made all their effort to edit and replace former herself for her young age retrospection... Anyway, very French, cute and nostalgic interior and fashion, heart warming and romantic comedy.
☆Burlesque
これまた観に行きそびれた映画。
雰囲気は完全に『キャバレー』もしくは『ムーラン・ルージュ』。ノスタルジック感溢れる王道ダンスクラブもので、ストーリーは『コヨーテ・アグリー』に凄く似ている。
田舎出身の女の子がガツガツのし上がっていくという。ボロアパートで空き巣に入られるところも同じ。バーテンダーの親切な男の子とラブがあるところも同じ。(優しい男はほぼ優柔不断である、という真理をあえて突くところが、若干違う。笑)
そして、やっぱりシェールとアギレラの歌の競演が凄い。サントラも欲しい!
I looked forward to see this movie sooo much, but I couldn't.
As I predicted, this one is perfect mixture of Liza Minnelli's Cabaret or Moulin Rouge and Coyote Ugly.
However, singers are much more amazing!!!! Christina Aguilera and Cher!!
Costumes and stage sets are also gorgeous. I should get soundtracks!
☆サガン−悲しみよこんにちは− Sagan
観に行くかどうか迷って行かなかった映画。 見たら落ちるかなと思って見なかったんだけど、自分が落ちているときに見る分にはかえって落ち着く映画だった。
繊細すぎて、心が弱くて、自信がないのに自意識が強すぎて、逃げがちなところ、よくわかる。大変。「客観的に、落ち着いて考えろー!」と思うけど、主観的に、刹那的に、感情的にしか考えられないから、サガンはアクの強い人生を歩んで伝説になったのだろうしね。
極端だけど。
I was worried to feel down if I saw this film, but actually I didn't.
Sagan in this film is, maybe similar to herself, too sensitive, too naive, nervous but self conscious, and lonesome.
I could imagine her anguish, and how hard for her to live in real world.
I guess that's why she persuade transient happiness, followed her subjective judgement and passionate feeling.
It may look folly, but that is she, she could be a legend.
I also liked fashion in this film. Sagan must have had her own style.
☆悲しみよこんにちは Bonjour Tristesse
セシルカットで有名な『悲しみよこんにちは』
水着とドレスがかわいい。マリリン・モンローみたいなエルザもかわいいし、ジーン・セバーグも勿論かわいい。でも私が一番気になったのはアートワークにクレジットされていたKumi Sugai、という文字。アートワーク、とっても素敵だったから。
調べてみたら菅井汲、という日本人の画家だった。 他の作品もちょっと調べたらかなり好みで、もっと良く知りたい。 オープニングロールはご存知ソウル・バス。 大好き。
Famous for Jean Seberg's hairstyle, Cecile's cut.
Very classical bourgeois fashion.
I'm interested in the name of Kumi Sugai on the end roll. He was credited for his artworks.
He was Japanese painter and also worked for Hollywood.
I haven't heard of his name by now, but I loved its artwork.
The opening roll is directed by Saul Bass. I always like his works!
Famous for Jean Seberg's hairstyle, Cecile's cut.
Very classical bourgeois fashion.
I'm interested in the name of Kumi Sugai on the end roll. He was credited for his artworks.
He was Japanese painter and also worked for Hollywood.
I haven't heard of his name by now, but I loved its artwork.
The opening roll is directed by Saul Bass. I always like his works!
川端康成原作の雪国。
「トンネルを抜けると、そこは雪国であった」
しかし、だが小説とはだいぶ印象が違ったような。ずいぶん昔に読んだからあまりよく覚えていないけど。川端康成は女性の表現がすごく理想主義的だったり、妙に洞察力が鋭かったりしてそのバランスが面白いのだけど、こと岩下志麻演じる駒子に関しては只管、只管に面倒くさい女。時代も違うし、極貧身寄り無し女の設定だからしょうがないけれど、芝居じみた同情の惹き方、見え透いた演技なんて最も女に嫌われる女の、そのくせ未だに全然廃れていない常套手段だったりして。 北陸の温泉街の古風景と岩下志麻が綺麗だからいいんだけど。 でも個人的には、岩下志麻なら古都のほうが好きだな。雪国には加賀まりこも出ているけど印象があまりない。岩下志麻も加賀まりこも今はドスのきいた・・ちょっと怖いかんじだけど、昔は本当に可愛かった、、、。(岩下志麻、極道の女の印象強すぎ。もちろん今も綺麗だけれど。そして加賀まりこは道明寺のお母さんの印象が...)
Mariko Kaga and Shima Iwashita are very famous Japanese actress especially for 1950s to 1960s. They are prominent figures in Japanese acts now. Mariko is once called as Japanese Brigitte Bardot!
In Yukiguni, we can see both of them and the scenery is really beautiful, but Komako, the main character(Shima) was disgusting for me. I could barely stand her for her beauty and the old Japanese beautiful scene...
I recommend you to see KOTO instead of this if you are interested in young Shima.
It located in Kyoto.
「トンネルを抜けると、そこは雪国であった」
しかし、だが小説とはだいぶ印象が違ったような。ずいぶん昔に読んだからあまりよく覚えていないけど。川端康成は女性の表現がすごく理想主義的だったり、妙に洞察力が鋭かったりしてそのバランスが面白いのだけど、こと岩下志麻演じる駒子に関しては只管、只管に面倒くさい女。時代も違うし、極貧身寄り無し女の設定だからしょうがないけれど、芝居じみた同情の惹き方、見え透いた演技なんて最も女に嫌われる女の、そのくせ未だに全然廃れていない常套手段だったりして。 北陸の温泉街の古風景と岩下志麻が綺麗だからいいんだけど。 でも個人的には、岩下志麻なら古都のほうが好きだな。雪国には加賀まりこも出ているけど印象があまりない。岩下志麻も加賀まりこも今はドスのきいた・・ちょっと怖いかんじだけど、昔は本当に可愛かった、、、。(岩下志麻、極道の女の印象強すぎ。もちろん今も綺麗だけれど。そして加賀まりこは道明寺のお母さんの印象が...)
Mariko Kaga and Shima Iwashita are very famous Japanese actress especially for 1950s to 1960s. They are prominent figures in Japanese acts now. Mariko is once called as Japanese Brigitte Bardot!
In Yukiguni, we can see both of them and the scenery is really beautiful, but Komako, the main character(Shima) was disgusting for me. I could barely stand her for her beauty and the old Japanese beautiful scene...
I recommend you to see KOTO instead of this if you are interested in young Shima.
It located in Kyoto.
☆美しさと哀しみと Utsukusisa to Kanashimito
加賀まりこの悪魔っぷりが強烈で、大好き。
日本人形のようなかわいい着物にがっつりのつけ睫毛、アイラインもばりばりで。
お話は「は????」っていうかんじなんだけど、なにはともあれ加賀まりこ、加賀まりこ。
八千草薫との好対照もいい。陰の強い画に竹の鮮やかなグリーンのコントラストとか・・・すごく好き。
This movie is nothing but Mariko. She plays a beautiful and coquettish girl with unbelievably fierce temper. The story is boring, but Mariko is sooo attractive!!!!
She also wears beautiful Kimonos with enough make up(I don't say too much because I love that!)... like false lashes and bold, wide eye lines( We Japanese didn't wear false lashes for Kimono those days).
I also loves Yuka on Monday to see cute coquettish Mariko Kaga.
This movie is nothing but Mariko. She plays a beautiful and coquettish girl with unbelievably fierce temper. The story is boring, but Mariko is sooo attractive!!!!
She also wears beautiful Kimonos with enough make up(I don't say too much because I love that!)... like false lashes and bold, wide eye lines( We Japanese didn't wear false lashes for Kimono those days).
I also loves Yuka on Monday to see cute coquettish Mariko Kaga.